|
|
نوشته شده در یک شنبه 18 فروردين 1392
بازدید : 2254
نویسنده : MR ARC
|
|
نوشته شده در یک شنبه 18 فروردين 1392
بازدید : 2182
نویسنده : MR ARC
|
|
در سال 1989 مسابقه بین المللی محدودی بین معماران داخلی و خارجی برگذار شد که کالاتراوا برنده اول مسابقه شد.
هدفهای کلی پروژه:گسترش تجارت از طریق بهسازی حمل و نقل و ساخت ایستگاه قطاری نمادین که مانند نشانه شهری عمل کند.
نمادی که کالاتراوا طراحی کرد تشبیهی از حرکت و پرواز بود.برای حرکت کردن انحنای سازه ها در سقف سکوهای پرواز حس حرکت را به بیننده القا می کند و برای پرواز کردن بالها و پرها را توصیف می کند.بطوریکه مانند پرنده در حال بلند شدن می باشد.
او از یک هندسه شکسته در تمام سطوح برای حس حرکت و پرواز استفاده کرد.این پروژه شامل دو بخش کلی می باشد:
1.ساختمان اصلی ایستگاه قطار(30 کیلومتری جنوب فرودگاه لیون)
2.سکوهای حرکت و راهروی ارتباطی بین ایستگاه قطار و فرودگاه مجاور که همان فرودگاه شهر لیون می باشد.
ابعاد سالن ایستگاه:طول 130 متر،عرض 100 مترو ارتفاع 39متر.سالن ایستگاه که ریلها(دارای چهارریل می باشد که دو ریل مرکزی مخصوص قطارهای سریع بدون توقف و دو ریل دیگر برای ارتباط منطقه ای تا مرکز شهر لیون)آن را بهبه دو قسمت مساوی و متقارن تقسیم نموده است ؛راهروی 450 متری سر پوشیده که سکوهای راه آهن در آن قرار دارد و از یک گالری با 180 متر طول که با فولاد پوشیده شوده است به فرودگاه مجاور متصل می باشد و از این گالری راهرویی به پارکینگ شبانه متصل می شود.
در ضلع غربی سالن،شامل چندین پارکینگ و محوطه زیر زمین و ایستگاههای اتوبوس و تاکسی می باشد.در ضلع شرقی سالن، زیر زمین شامل امکانات کارکنان و بخش تحویل کالا؛طبقه همکف شامل محل اجتماعات و فروش بلیط و سایر خدمات راه آهن؛نیم طبقه شامل دفاتر رئیس ایستگاه راه آهن و رئیس پلیس راه آهن و در طبقه آخر یک رستورانکه تا تراس قرار گرفته قرار دارد.
سقف سالن ایستگاه توسط چهار تیر منحنی شکل که دو تیر مرکزی و دو تیر دیگر که در امتداد که 100 مترنماهای شمالی و جنوبی را تشکیل می دهند،که توسط یک پایه بتنی در غرب تحمل می شود و در قسمت شرقی دو تیر خارجی هسته بتنی را در بر می گیرد.
:: موضوعات مرتبط:
سازه و بنا ,
سازه هاي عصر جدید ,
ایستگاه ,
,
:: برچسبها:
استگاه قطار TGVلیون ,
فرانسه ,
معماری ,
معمار ,
نوشته شده در یک شنبه 18 فروردين 1392
بازدید : 2008
نویسنده : MR ARC
|
|
نوشته شده در دو شنبه 23 مرداد 1391
بازدید : 1789
نویسنده : MR ARC
|
|
نوشته شده در جمعه 19 اسفند 1390
بازدید : 2569
نویسنده : MR ARC
|
|
عملیات اجرایی فاز دوم برج میلاد با انتخاب طرح برگزيده به زودی آغاز میشود. هیات داوران مسابقه بین المللی طراحی فاز دوم برج میلاد، پس از بررسی آثار ارائه شده از سوي ۳۱ شرکت معماری داخلی و بین المللی سه طرح برگزيده را مشخص كردند.
در مرحله نخست از میان ۳۱ اثر، هفت اثر را به عنوان آثار نهایی انتخاب کردند که از میان این هفت اثرنيز سه اثر به عنوان آثار اول تا سوم انتخاب شدند.
زاها حدید معمار بین المللی، شرکت مشاورین عرصه و يك شرکت طراحی و معماری از کشور چین به ترتیب به عنوان طرحهاي اول تا سوم معرفی شدند.
اين آثار طي يك فراخوان بین المللی طراحی و معماری در خرداد ماه امسال به دفتر برج ميلاد ارائه شده بود.
لازم به ذکر است که هر سه اثر قابلیت اجرا شدن در فاز دوم برج میلاد را دارد، اما هم اکنون اجراکنندگان فاز دوم برج میلاد در حال مذاکره با سه نفر برنده نخست هستند تا در نهایت یکی از این سه اثر برای اجرای فاز دوم برج میلاد تهران انتخاب شود.
هم اکنون گروه کارشناسی در حال اتمام مطالعات و تجهیز کارگاه برای ساخت فاز دوم برج میلاد هستند.
فاز دوم برج میلاد تهران شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری برج میلاد است.
سه طرح برتر پروژه فاز 2 برج میلاد
طرح اول: ظاها حدیدی
طرح دوم: مهندسین مشاور عرصه
طرح سوم: شرکت بیجینگ کانسترکشن
مقام چهارم : آقای علی اندجی گرمارود
مقام پنجم: مهندسین مشاور اثر
مقام ششم: مهندسین مشاور طرح و آمایش
مقام هفتم: مهندسین مشاور ابنیه نو اندیش
:: موضوعات مرتبط:
سازه و بنا ,
سازه هاي عصر جدید ,
آسمان خراش ,
برج ,
,
:: برچسبها:
طرح های برتر پروژه فاز 2 برج میلاد ,
معماری
,
|
|
|